Szkolenia 8 dniowe I+II Etap Chorwacja

Wyjazdy Chorwacja-Słowacja 2017

Wyjazdy Chorwacja – Słowacja to wynik naszego prawie dwudziestoletniego doświadczenia w szkoleniach i wyjazdach paralotniowych po całej Europie (i nie tylko) i chęci stworzenia paralotniowego wypadu bliskiego ideału.STELMACH Licencjonowana Szkoła Paralotniowa - szkolenia paralotniowe I i II Etap - wyjazdy 8 dniowe Słowacja, Rumunia, Chorwacja

Wyjazd ten jest próbą połączenia tego co wydaje się niemożliwe:

  • zapewnienia dobrej lotnej pogody umożliwiającej realizację latania prawie na 100%,
  • zapewnienia dogodnych i bezpiecznych miejsc do latania na każdym poziomie, a w szczególności wysokim i realizację lotów niskich i wysokich w jednym wyjeździe z możliwością egzaminu,
  • latania w miejscach gdzie nie ma innych szkół, wielu pilotów i tłoku w powietrzu,
  • atrakcji dodatkowych, które umilają czas między lotami i w chwilach pogodowo nielotnych,
  • minimalizację kosztówSTELMACH Licencjonowana Szkoła Paralotniowa - szkolenia paralotniowe I i II Etap - wyjazdy 8 dniowe Słowacja, Rumunia, Chorwacja

Terminy: przy braku wolnych miejsc można wpisywać się na listę rezerwową

  • lipiec: 01-09.07, – brak miejsc             15-23.07 brak miejsc
  • sierpień: 12-20/21.08;  –brak miejsc            26.08-03.09. – brak miejsc

Nasze wyjazdy cieszą się dużym zainteresowaniem. Niestety wszystkie miejsca zostały wyprzedane – zapraszamy do Chorwacji w 2018 roku (najlepiej rezerwować z wyprzedzeniem minimum 3 miesiące) lub też na ostatnie miejsca do Rumunii lub Grecji w 2017.

Koszt 1490pln zawiera  (przy rezerwacji 400pln na minimum 3 miesiące przed terminem wyjazdu – 100pln zniżki!!!):

  • indywidualny sprzęt paralotniowy,
  • szkolenie teoretyczne i praktyczne z indywidualnym podejściem,
  • pełny transport włącznie ze startowiskami i atrakcjami dodatkowymi,
  • indywidualny sprzęt campingowy (samorozstawialne namioty i materace dmuchane pompką elektryczną- dla chętnych)

Koszt 1190pln: j.w. ale sprzęt prywatny

ZNIŻKI przy szybkich rezerwacjach – wpłata  400pln na minimum 2 miesiące przed terminem szkoleniem zniżka 100pln, wpłata na minimum 1 miesiąc przed wyjazdem -50pln.

Opis szkolenia / wyjazdu w skrócie:

  • transport bus,
  • zakwaterowanie namioty camping i lub kwatery/bungalowy,
  • szkolenie L/I Etap loty niskie i A/II Etap loty wysokie,
  • możliwość odbycia egzaminu do licencji pilota w trakcie wyjazdu i wyrobienia uprawnień,
  • pełny sprzęt paralotniowy na każdego uczestnika: paralotnia, uprząż, kask, spadochron, radio,
  • 8 dni lotnych,
  • mała ilość osób w grupie – zazwyczaj 6 do 8 osób na szkoleniu,
  • plan wyjazdu i wybór miejsc do latania dostosowany do aktualnych warunków pogodowych dających największą ilość dni lotnych w trakcie terminu szkolenia.Dlaczego wyjazd łączący Słowację i Chorwację?
  1. Przede wszystkim to uznane miejsca turystyczne z pięknymi górami, miasteczkami, atrakcjami turystycznymi i akwenami wodnymi, które są idealne do spędzenie wolnego czasu i przebywania na łonie natury a pamiętajmy – nie zawsze da się latać i trzeba mieć ciekawy plan alternatywny bo inaczej wyjazd paralotniowy może zmienić się w koszmar.
  2. Latamy w miejscach mało uczęszczanych przez turystów i miejscach gdzie dociera niewielu paralotniarzy co czyni naszą podróż i latanie wyjątkowymi – niewiele szkół ma komfort latania na stokach wolnych od innych szkół lub pilotów indywidualnych. Zazwyczaj na znanych paralotniowych stokach jest tłok, a wręcz tworzą się kolejki co psuje atmosferę, zwiększa stres i podwyższa bezpieczeństwo latania.
  3. Słowacja jest idealna na loty niskie – wiele startowisk z ogromnymi lądowiskami i brak innych szkół czyni ją wręcz ekskluzywnym miejscem do rozgrzania się przed lotami wysokimi. Szczególnie pomocne dla osób po dłuższej przerwie w lataniu lub tych którzy potrzebują ugruntować technikę startu czy lądowania nie mówiąc o doskonaleniu alpejki czy ground handlingu. Latanie na Słowacji można prowadzić na różne kierunki wiatru co wpływa na bezpieczeństwo, łatwość i pewność lotów i ćwiczeń. Chorwacja zaś to idealne miejsce na pierwsze loty średnie i wysokie. Mamy możliwość  wjazdu na startowiska busem, ogromne lądowiska zapewniają bezstresowe lądowanie a ze startu instruktor widzi pilotów i może pomagać im przez radio. Tu także nie ma jeszcze tłoku na startowiskach, a tym bardziej w powietrzu i na lądowisku. W przypadku złej pogody na Słowacji całość szkolenia przeprowadzamy na Chorwacji ponieważ startowisko Kastelir nadaje się do wykonywania pierwszych lotów niskich.
  4. POGODA – wiele osób miało niefortunne wyjazdy z uwagi na złą pogodę. Zmarnowany urlop, czas i pieniądze i zła atmosfera w grupie jaka wdziera się natychmiast przy nielotnych i przedłużających się warunkach. Czy można wpłynąć na pogodę? Oczywiście że nie, ale można wybrać miejsca gdzie jest ona pewniejsza lub szybko zmienić rejon latania z nielotnego na lotny, a dzięki naszej formule wyjazdu jest to możliwe. Dolina Liptowskiego Mikulasza otoczona Tatrami wysokimi i Niskimi daje znaczną ochronę przed silnymi wiatrami i opadami deszczu (efekt halnego/zawietrznej) dzięki czemu często się zdarza, że kiedy w po polskiej stronie pada my latamy na Słowacji. Mimo wszystko i tu zdarzają się dni nielotne, a w takim przypadku trzeba jechać na południe Europy gdzie latem słoneczna pogoda jest normą i zazwyczaj latanie utrudnić może jedynie zbyt silny wiatr ale wtedy mamy morze i niezliczone atrakcje, które wypełnią chwilowe okresy nielotne np z powodu zbyt silnego wiatru lub nieznośnych upałów. W szczególnych sytuacjach anomalii pogodowych możemy radykalnie zmienić rejon latania na: wschodni Rumunia; południowy Macedonia/Grecja lub zachodni Włochy co daje praktycznie pewność udanego wyjazdu z dużą ilością latania. STELMACH Licencjonowana Szkoła Paralotniowa - szkolenia paralotniowe I i II Etap - wyjazdy 8 dniowe Słowacja, Rumunia, Chorwacja

Szczegółowy plan wyjazdu (wszystkie terminy mają podobny charakter i plan wyjazdu):

Plan standardowy:

  • Wyjazd: przy standardowej/dobrej pogodzie wyjeżdżamy w sobotę rano – 05.30. MC Donald róg Górczewskiej z Lazurową. Osoby nie z W-wy możemy odbierać pod drodze na południe z Piotrkowa, Częstochowy, Katowic, Bielska Białej lub wprost z umówionych miejsc.
  • Loty niskie Słowacja: około południa jesteśmy na Słowacji gdzie mamy 6 do 8 godzin na latanie w sobotę. Zazwyczaj zostajemy na noc (kwatery ok 12Euro lub namioty 6 euro lub na dziko) i latamy jeszcze w niedzielę. Zazwyczaj dwa dni lotów niskich w zupełności wystarcza jako przygotowanie do stoków średnich i wysokich więc po lataniu jedziemy na Chorwację.
  • Loty średnie i wysokie: zazwyczaj trochę po północy dojeżdżamy na Chorwację choć czasami możemy nocleg zrobić po drodze lub jeszcze na Słowacji by wyjechać z niej wczesnym rankiem unikając nocnej jazdy. W każdym bądź razie w poniedziałek rozpoczynamy latanie na Chorwacji gdzie zazwyczaj loty kończymy w sobotę. Na Chorwacji mamy do dyspozycji głównie trzy startowiska 150 metrów, 400 metrów i 800 metrów wysokości. Zazwyczaj mieszkamy na campingu tuż przy startowisku 400 metrów co ułatwia logistykę. Jest ono umiejscowione z łatwym i szybkim dojazdem do kolejnych dwóch miejsc latania.
  • Powrót: standardowo wyruszamy w drogę powrotną z Chorwacji po lotach sobotnich i po około 14 godzinach jazdy jesteśmy w niedzielę rano w Warszawie.

Plan Niestandardowy układa pogoda – nie zawsze jest idealna ale dzięki mobilności możemy wykrzesać z niej maksimum dni lotnych:

  • Wyjazd – czasami wyjeżdżamy w piątek po pracy około 19.30. szczególnie jeśli w sobotę da się polatać na Słowacji tylko przedpołudniowo (wieczorne deszcze). Czasami decyzja piątkowego wyjazdu zapada gdy na Słowacji są złe prognozy na pierwsze dni, a da się pierwsze loty robić na stoku średnim na Chorwacji gdzie przy wieczornym wyjeździe możemy być w sobotę rano. Czasami możemy też opóźnić wyjazd o jeden dzień jeśli i na Słowacji i Chorwacji jest w weekend zła pogoda ale wtedy dajemy coś w zamian – w niedzielę robimy dodatkowy dzień lotny na Słowacji  i powrót po ostatnich lotach. Zazwyczaj w Warszawie jesteśmy wtedy przed 23.00.
  • Dni lotne – standardowo pierwsze dwa dni to Słowacja, a reszta Chorwacja ale czy jest sens utrzymać ten plan sztywno jeśli pierwsze dni wyjazdu są lotne na Chorwacji, a ostatnie na Słowacji. Oczywiście zmieniamy wtedy plan i jedziemy od razu na Chorwację gdzie na średnim stoku też można wykonywać pierwsze loty po ćwiczeniach przygotowawczych. Latamy na Chorwacji tyle dni ile jest pogody. Jeśli nie ma jej do końca wyjazdu a pogoda poprawia się na Słowacji to drugą część wyjazdu latamy w Tatrach realizując loty wysokie na Chopoku, Donovalach czy Straniku. Czasami możemy modyfikować wyjazd na inne sposoby zahaczając o miejsca na Węgrzech a nawet zbaczając mocniej z drogi w stronę wschodnią Rumunię lub zachodnią Włochy lub południe Macedonię/Grecję, ale to oczywiście w przypadku jakichś anomalii pogodowych w rejonie Słowacji i Chorwacji i lepszych możliwości latania w innych miejscach niezbyt odległych.
  • Powrót – standardowo wracamy po sobotnich lotach i w Warszawie jesteśmy rano w niedzielę by każdy odpoczął trochę przed pracą. Czasami jednak jeśli dni lotnych na wyjeździe jest mniej, a niedziela jest lotna na Słowacji to przedłużamy latanie i wracamy w niedzielę późnym wieczorem.

Noclegi:
Z uwagi na charakter wyjazdu i możliwość elastycznego dopasowywania się do warunków pogodowych co daje możliwość najefektywniejszego wykorzystania dni na latanie nie możemy się wiązać z rezerwacją stałą miejsca pobytu. Najlepiej w tym przypadku sprawdzają się namioty i campingi szczególnie, że w Chorwacji mamy niesamowicie uroczy Camping z Basen tuż przy startowisku z widokiem na pół Istrii.
Osoby zdecydowanie preferujące kwatery nie zostają bez wyjścia. Zarówno w Liptowskim Mikulaszu na Słowacji jak i w Chorwacji jest dużo możliwości wynajęcia kwater nawet na bieżąco lub domków typu Bungalow. Niestety trzeba się tu liczyć z dodatkowymi wydatkami. Słowacja 10 do 20 Euro noc, a Chorwacja 15 do 35 euro noc w zależności od bieżącej oferty.Transport:
Szkoła dysponuje przystosowanym do dalekich podróży i potrzeb paralotniowych busem – 9-cio osobowy Bus Ducato 2,3jtd z podwójną strefową klimatyzacją. Fotele lotnicze rozkładane, klimatyzacja oraz cichy silnik powinny sprawić, że podróż minie szybko i komfortowo.

Campingi:

Na pokładzie Busa mamy 8 indywidualnych zestawów: namiot samorozstawialny i dmuchany elektrycznie materac. Należy mieć jedynie własny śpiwór. Na użytek wszystkich uczestników są też dwa palniki z gazem, kilka garnków, plastikowe kubki i talerze więc nie trzeba brać prawie żadnego sprzętu campingowego.

Jedzonko:
Dzień paralotniowy wygląda zazwyczaj tak – rano robimy sobie indywidualnie śniadanko w miejscu zamieszkania/campingowania. W trakcie dnia jakieś przekąski: owoce i tzw bułka z …. + dużo wody lub innych napojów. Popołudniowo-wieczornie w zależności kiedy kończymy latanie jedziemy na pizze, spagetti lub inne smaczne i niedrogie specjały lub robimy ognisko z delikatną ilością piwa lub dobrego winka w miejscu noclegu. Na jedzenie wydamy więc podobną ilość pieniążków jak w domu. Można też odgrzewać sobie obiado-kolację na kwaterze na Słowacji lub na Campingu jeśli ktoś preferuje taką formułę.

Podsumowując:
Wyjazdy typu Chorwacja – Słowacja są optymalną propozycją wyjazdu dla osób, które chcą upewnić technikę w łatwych niskich stokach ale większość czasu spędzić na lataniu wysokim korzystając z bardzo efektywnych ale i łatwych warunków żaglowych i termicznych. Jest to też wyjazd, w którym mamy najwyższą pewność na odbycie dużej ilości lotów i nalotu i wzbogacenia swojego doświadczenia w powietrzu.

Poza tym wyjazd na pewno ucieszy tych, którzy chcą:

  • poznać jak największą ilość miejsc do latania w trakcie jednego szkolenia,
  • akceptują niestandardowy charakter i elastyczność planu wyjazdu,
  • chcą poznać ciekawe osoby i są otwarte na integrację i dobrą zabawę,
  • chcą latanie połączyć z wypoczynkiem w najpiękniejszych miejscach turystycznych,
  • chcą uczyć się latać w miejscach gdzie nie dotarły jeszcze tłumy pilotów i gdzie nie ma stresu związanego z tłokiem na startowisku i w powietrzu.

Koszty dodatkowe:

  • ubezpieczenie 8pln/dzień,
  • wyżywienie (trochę droższe niż w Polsce),
  • zakwaterowanie: campingowanie – Słowacja na dziko; Chorwacja: Buzet 6Euro, nad morzem powyżej 10 Euro, kwatery: Słowacja od 9 euro; Chorwacja kwatery od 12 euro.Osoby towarzyszące mile widziane: koszt 990pln,w tym transport, sprzęt campingowy, lot w tandemie, składany rower.

Służę odpowiedziami na wszelkie Państwa pytania bądź wątpliwości.

Rezerwacja – przy rezerwacji i wpłacie na konto prosimy zawsze telefonicznie i/lub mailowo skontaktować się z nami czy są jeszcze wolne miejsca, ponieważ nie zawsze aktualizacja informacji na stronie jest możliwa na bieżąco. Jeśli potwierdzimy wolne miejsce to prosimy bardzo o przelew rezerwacyjny najlepiej także z mailowym potwierdzeniem.

Serdecznie zachęcam do wyjazdu i rezerwacji po sprawdzeniu dostępności miejsc.

Do zobaczenia na wspaniałej podróży.

Adam Stelmach