Szkolenia 8-dniowe I+II Etap Rumunia

 Rumunia-Słowacja 2017

Wyjazdy Rumunia – Słowacja to wynik naszego prawie dwudziestoletniego doświadczenia w szkoleniach i wyjazdach paralotniowych po całej Europie (i nie tylko) i chęci stworzenia paralotniowego wypadu bliskiego ideału.

Wyjazd ten jest próbą połączenia tego co wydaje się niemożliwe:

  • zapewnienia dobrej lotnej pogody umożliwiającej realizację latania prawie na 100%,
  • zapewnienia dogodnych i bezpiecznych miejsc do latania na każdym poziomie, a w szczególności wysokim i realizację lotów niskich i wysokich w jednym wyjeździe z możliwością egzaminu,
  • latania w miejscach gdzie nie ma innych szkół, wielu pilotów i tłoku w powietrzu,
  • atrakcji dodatkowych, które umilają czas między lotami i w chwilach pogodowo nielotnych,
  • minimalizację kosztów

Terminy:

Czerwiec: 19-25.06. – brak miejsc!!!

Lipiec/Sierpień: 29.07-06.08. – brak miejsc!!!

Wrzesień: 09-17.09. – brak miejsc!!!

zapraszamy na koleny sezon 2018 – sugerujemy wczesniejsze rezerwacje

Koszt 1390pln zawiera  (przy rezerwacji miń 3 miesiące przed 100pln zniżki):

  • indywidualny sprzęt paralotniowy,
  • szkolenie i/lub pomoc instruktorską,
  • pełny transport włącznie ze startowiskami i atrakcjami dodatkowymi,
  • indywidualny sprzęt campingowy (samorozstawialne namioty i materace dmuchane pompką elektryczną- dla chętnych)

Koszt 1190pln: j.w. ale sprzęt prywatny

ZNIŻKI przy szybkich rezerwacjach:

  • wpłata  400pln na minimum 2 miesiące przed szkoleniem zniżka 100pln,
  • wpłata na minimum 1 miesiąc przed wyjazdem -50pln.

Opis szkolenia / wyjazdu w skrócie:

  • transport bus,
  • zakwaterowanie namioty camping i lub kwatery/bungalowy,
  • szkolenie L/I Etap loty niskie i A/II Etap loty wysokie,
  • możliwość odbycia egzaminu do licencji pilota w trakcie wyjazdu do wyrobienia uprawnień ,
  • pełny sprzęt paralotniowy na każdego uczestnika: paralotnia, uprząż, kask, spadochron, radio,
  • 8 dni lotnych,
  • mała ilość osób w grupie – zazwyczaj 6 do 8 osób na szkoleniu,
  • plan wyjazdu i wybór miejsc do latania dostosowany do aktualnych warunków pogodowych dający największą ilość dni lotnych w trakcie terminu szkolenia.

Dlaczego wyjazd łączący Rumunię i Słowację?

  1. Przede wszystkim to uznane miejsca turystyczne z pięknymi górami, miasteczkami, atrakcjami turystycznymi, które są idealne do spędzenie wolnego czasu i przebywania na łonie natury a pamiętajmy – nie zawsze da się latać i trzeba mieć ciekawy plan alternatywny bo inaczej wyjazd paralotniowy może zmienić się w koszmar.
  2. Latamy w miejscach mało uczęszczanych przez turystów i miejscach gdzie dociera niewielu paralotniarzy co czyni naszą podróż i latanie wyjątkowymi – niewiele szkół ma komfort latania na stokach wolnych od innych szkół lub pilotów indywidualnych. Zazwyczaj na znanych paralotniowych stokach jest tłok, a wręcz tworzą się kolejki co psuje atmosferę, zwiększa stres i podwyższa bezpieczeństwo latania.
  3. Słowacja jest idealna na loty niskie – wiele startowisk z ogromnymi lądowiskami i brak innych szkół czyni ją wręcz ekskluzywnym miejscem do nauki latania oraz do rozgrzania się przed lotami wysokimi. Poza tym Słowacja jest po drodze do naszej głównej destynacji. Rumunia zaś to idealne miejsce na każdego typu loty od niskich do wysokich w miejscach gdzie zazwyczaj nie ma innych paralotniarzy. Przeważnie wszędzie mamy możliwość  wjazdu na startowiska busem, ogromne lądowiska zapewniają bezstresowe lądowanie, a ze startu instruktor widzi pilotów i może pomagać im przez radio. Lądowiska zazwyczaj ogromne i bez przeszkód. W przypadku złej pogody na Słowacji całość szkolenia przeprowadzamy w Rumuni bez przystanku na Słowacji.
  4. Rumunia jest zdecydowanie dalej wysunięta na południe Europy co zapewnia o wiele bardziej stabilną i przychylną szkoleniu i lataniu pogodę i możemy je porównać do Alp Południowych, a nawet terenu Słowenii czy północnej Chorwacji. Rumunia to bezkresne i niezmierzone góry. Karpaty w szczególny sposób układają się łukiem co powoduje że w środkowej Rumunii rzadko zdarzają się silniejsze wiatry – potężny plus dający zaskakująco dużo dni lotnych. Zazwyczaj latamy w trzech regionach – ClujNapoca; Deva; Brasov. Każdy z nich daje kilka alternatywnych startowisk na różne kierunki wiatru i o różnej wysokości i trudności dzięki czemu możemy łączyć loty niskie i wysokie w trakcie jednego dnia nie robiąc większych przejazdów niż 2godzinne przeskoki busem.

Szczegółowy plan wyjazdu :

  • Wyjazd: przy standardowej/dobrej pogodzie wyjeżdżamy w niedzielę rano – 05.30. MC Donald róg Górczewskiej z Lazurową Warszawa, osoby nie z Warszawy możemy odbierać pod drodze na południe z Piotrkowa, Częstochowy, Katowic , Bielska Białej lub wprost z umówionych miejsc.
  • Loty niskie Słowacja: około południa jesteśmy na Słowacji gdzie mamy 6 do 8 godzin na latanie w sobotę. Zazwyczaj zostajemy na noc (kwatery ok 12Euro lub namioty 6 euro lub na dziko) i latamy jeszcze w poniedziałek. Czasami jednak przeskakujemy od razu po lotach by znaleźć się w Rumuni jak najszybciej.
  • Loty średnie i wysokie: zazwyczaj trochę po północy dojeżdżamy na Rumunię choć czasami możemy nocleg zrobić po drodze lub jeszcze na Słowacji by wyjechać z niej wczesnym rankiem unikając nocnej jazdy. W każdym bądź razie zazwyczaj najpóźniej we wtorek rozpoczynamy latanie na Rumunii gdzie zazwyczaj loty kończymy w Sobotę i przeskakujemy znów na Słowację. Latanie kończymy zazwyczaj latami w Donovalach na Słowacji skąd 6 godzin drogi dzieli nas od Warszawy.
  • Powrót: standardowo wyruszamy w drogę powrotną po lotach niedzielnych ze Słowacji, a po 6ciu godzinach jazdy jesteśmy w niedzielę rano w Warszawie.

Plan Niestandardowy układa pogoda – nie zawsze jest idealna ale dzięki mobilności możemy wykrzesać z niej maksimum dni lotnych:

  • Wyjazd – w razie złych prognoz pogody na Slowacji możemy wyjechać w sobotę wieczór by być w Rumunii już od rana w niedzielę szczególnie jeśli pogoda będzie tam umożliwiała pierwsze loty.
  • Dni lotne – standardowo dwa dni to Słowacja (pierwszy i ostatni), a reszta Rumunia ale czy jest sens utrzymać ten plan sztywno? Zarówno Rumunia jak i Słowacja daje możliwości na loty niskie i wysokie więc ostateczna trasa i latanie zawsze jest wynikiem dostosowania do warunków meteo ale właśnie to elastyczne podejście powoduje że na tego typu wyjazdach jest najwięcej dni lotnych.
  • Plany awaryjne – przy nieciekawej pogodzie w całym rejonie Karpat możemy zmienić kierunek wyjazdu na zachód w stronę Chorwacji/Słowenii/Włoch lub też pojechać nawet jeszcze bardziej na południe do Serbii lub Bułgarii.

Noclegi:
Z uwagi na charakter wyjazdu i możliwość elastycznego dopasowywania się do warunków pogodowych co daje możliwość najefektywniejszego wykorzystania dni na latanie nie możemy się wiązać z rezerwacją stałą miejsca pobytu. Najlepiej w tym przypadku sprawdzają się namioty i campingi lub kwatery rezerwowane na bieżąco w systemie booking.com lub podobnych. Wybór noclegu zależy więc od Ciebie choć staramy się raczej by wszyscy mieszkali w jednym miejscu na kwaterach bądź w miejscu gdzie kwatery lub camping jest blisko siebie w przypadku gdy grupa dzieli się na namiotowców i hotelarzy. Koszty kwater zazwyczaj nie przekraczają 10 euro/doba/noc a campingi w zależności od klasy od 4 do 8Euro. W Rumunii i Słowacji legalnie można campingować w miejscach bezpłatnych a część z nich jest nawet do tego przeznaczona.

Transport:
Szkoła dysponuje przystosowanym do dalekich podróży i potrzeb paralotniowych busem – 9-cio osobowy Bus Ducato 2,3jtd z podwójną strefową klimatyzacją. Fotele lotnicze rozkładane, klimatyzacja oraz cichy silnik powinny sprawić że podróż minie szybko i komfortowo.

Campingi:

Na pokładzie Busa mamy 8 indywidualnych zestawów: namiot samorozstawialny i dmuchany elektrycznie materac. Należy mieć jedynie własny śpiwór. Na użytek wszystkich uczestników są też dwa palniki z gazem, kilka garnków, plastikowe kubki i talerze więc nie trzeba brać prawie żadnego sprzętu campingowego.

Jedzonko:
Dzień paralotniowy wygląda zazwyczaj tak – rano robimy sobie indywidualnie śniadanko w miejscu zamieszkania/campingowania. W trakcie dnia jakieś przekąski: owoce i tzw bułka z …. + dużo wody lub innych napojów. Popołudniowo-wieczornie w zależności kiedy kończymy latanie jedziemy na pizze, spagetti lub inne smaczne i niedrogie specjały lub robimy ognisko z delikatną ilością piwa lub dobrego winka w miejscu noclegu. Na jedzenie wydamy więc podobną ilość pieniążków jak w domu. Można też odgrzewać sobie obiado-kolację na kwaterze na Słowacji lub na Campingu jeśli ktoś preferuje taką formułę.

Podsumowując:
Wyjazdy typu Rumunia – Słowacja są optymalną propozycją wyjazdu dla osób, które chcą upewnić technikę w łatwych niskich stokach ale większość czasu spędzić na lataniu wysokim korzystając z bardzo efektywnych ale i łatwych warunków żaglowych i termicznych. Jest to też wyjazd, w którym mamy najwyższą pewność na odbycie dużej ilości lotów i nalotu i wzbogacenia swojego doświadczenia w powietrzu.

Poza tym wyjazd na pewno ucieszy tych, którzy chcą:

  • poznać jak największą ilość miejsc do latania w trakcie jednego szkolenia,
  • akceptują niestandardowy charakter i elastyczność planu wyjazdu,
  • chcą poznać ciekawe osoby i są otwarte na integrację i dobrą zabawę,
  • chcą latanie połączyć z wypoczynkiem w najpiękniejszych miejscach turystycznych,
  • chcą uczyć się latać w miejscach gdzie nie dotarły jeszcze tłumy pilotów i gdzie nie ma stresu związanego z tłokiem na startowisku i w powietrzu.

Koszty dodatkowe:

  • ubezpieczenie 8pln/dzień,
  • wyżywienie (trochę droższe niż w Polsce),
  • zakwaterowanie: campingowanie – Słowacja na dziko; Chorwacja: Buzet 6Euro, nad morzem powyżej 10 Euro, kwatery: Słowacja od 9 euro; Chorwacja kwatery od 12 euro.Osoby towarzyszące mile widziane: koszt 990pln,w tym transport, sprzęt campingowy, lot w tandemie, składany rower.

 

Służę odpowiedziami na wszelkie Państwa pytania bądź wątpliwości.

Rezerwacja: przy rezerwacji i wpłacie na konto prosimy zawsze telefonicznie i/lub mailowo skontaktować się z nami czy są jeszcze wolne miejsca, ponieważ nie zawsze aktualizacja informacji na stronie jest możliwa na bieżąco. Jeśli potwierdzimy wolne miejsce to prosimy bardzo o przelew rezerwacyjny najlepiej także z mailowym potwierdzeniem.

Pozdrawiam

Adam Stelmach